Filtrer par genre

Master Class Niño-Becerra

Master Class Niño-Becerra

Catalunya Ràdio

L'economista Santiago Niño-Becerra ens fa una classe magistral sobre el futur financer de Catalunya, l'estat espanyol i el món. Les seves previsions no et deixaran indiferent

190 - Perdem hores feina. El transport públic no està dissenyat per a la realitat ciutadana - 27/09/26
0:00 / 0:00
1x
  • 190 - Perdem hores feina. El transport públic no està dissenyat per a la realitat ciutadana - 27/09/26

    Santiago Niño-Becerra analitza tres qüestions diferents que tenen en comú l'impacte de les decisions tecnològiques i econòmiques en la vida quotidiana. Parlem de mobilitat i de la distància entre les grans polítiques de transport i la realitat de les persones que es desplacen cada dia. També analitzem la nova cursa tecnològica en defensa i l'augment de la despesa militar, amb la pregunta de qui acaba assumint-ne el cost i què pot quedar fora dels pressupostos públics. Finalment, ens fixem en una màquina capaç de preparar còctels automàticament.

    Sun, 27 Sep 2026 - 11min
  • 189 - S'han deixat de crear 200.000 llocs de treball nous per culpa de la IA - 13/09/26

    L'economista Santiago Niño-Becerra reflexiona sobre la importància del preu en elements tan diferents com un formatge, l'energia o les feines que la intel·ligència artificial deixarà de generar.

    Sun, 13 Sep 2026 - 10min
  • 188 - Niño-Becerra: "No se sap trobar l'alternativa al turisme" - 11/07/26

    La masterclass de Santiago Niño-Becerra analitza l'actualitat econòmica, des de la reestructuració de Volkswagen fins a la candidatura catalana per acollir una gigafactoria europea d'intel·ligència artificial.

    Sat, 11 Jul 2026 - 15min
  • 187 - Becerra: "Vivim l'economia en forma de K, la classe mitjana es debilita" - 28/06/26

    L'economista Santiago Niño-Becerra analitza l'impacte del canvi climàtic en la vida quotidiana, amb exemples com la necessitat de posar tendals a Barcelona. També explica el concepte d'economia en forma de K, en què una part de la població millora mentre que una altra empitjora, i ho vincula a la desaparició progressiva de la classe mitjana. Finalment, reflexiona sobre la concentració de riquesa global i el paper de figures com Elon Musk. A "Revolució 4.0", amb Xantal Llavina.

    Sun, 28 Jun 2026 - 11min
  • 186 - Niño-Becerra: "La visita del papa costa 25 milions" - 07/06/26

    El "Revolució 4.0", presentat i dirigit per Xantal Llavina, arrenca amb la masterclass de Santiago Niño Becerra, que analitza qüestions com el model productiu espanyol, l'impacte de sancions europees a empreses com Temu i el concepte d'"economia de volum".

    Sun, 07 Jun 2026 - 17min
Afficher plus d'épisodes